nuffnang

mey

Followers

26 April 2013

Ini bukan Aku

ini bukan aku , setiap hari menangis . .
membayangkan cinta yang takpasti sedangkan cinta Allah itu yang hakiki.
ya Allah , ini bukan Aku .
aku bukan begitu mudah menjatuhkan maruah aku yg dulu aku angkat begitu tinggi darjatnya.
ya Allah , ini bukan aku . yg dulu tidak pernah tersungkur dek peperangan cinta atas tembok kukuh yg aku pertahankan.
ya Allah , ini bukan aku . yg dulu selalu punya rasa malu meluahkan isi hati aku.
knp dgn dia aku lupa segalanya ?
knp dgn dia aku lupa akan maruah sebagai perempuan yg aku agung-agungkan.
knp dgn dia aku lupa aku punya tembok yg kukuh yg bisa menangkis segalanya.
knp dgn dia , aku jadi lupa dgn prinsip yg aku sematkan , biar perigi cari timba.
ya Allah , knp bila aku terlalu berani meluahkan isi hati , begitu yakin dgn perasaan aku . .
kau jauhkan aku dgn dia ,
ya Allah , aku takut . . knp aku myiksa diri sendiri .
knp aku mjauhkan diri , tapi akhirnya aku juga yg menderita . .
knp sukar aku faham isi hatinya . .
ya Allah , aku takut dgn perasaan aku bila tiba hari esok .
ya Allah , aku takut dgn apa yg aku rasa .
ya Allah , aku takut . .
ini bukan aku , yg dulu ceria , kini kaku bila menatap wajahnya . .
ini bukan aku , yg dulu petah berkata-kata , menawan hati kawan2 , kini janggal tunggul semata-mata .
ini bukan aku , andai dulu ego mgalirkan air mata demi lelaki , tapi kini . air mata ibarat kawan sejati . menemaniku kala sepi . .
ini bukan aku . . ya Allah . . bantulah aku , pulihkan perasaanku .

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum . .
apa kata korg tentang entries di atas ?
komen lah sikittt ^^