nuffnang

mey

Followers

02 February 2012

nor amirah bt shaari menangis

assalammualaikum ~


yea benar , aku menangis . .
mengenangkan diri sendiri . . 
usai mbaca novel jaja dan din . . aku mula pk bnda yg sama untuk diri aku sendiri ,
aku agak jahil agama , bnyak yg aku taktahu pasal bab2 agama nihh ,
aku nk suami mcm din *besar sgt ke angan-angan aku ?
aku nk suami yg dapat membimbing aku,
suami yg menarik aku ke syurga .


dsebabkan novel nih jugak , aku mula terpikir ,
betapa lalai nya aku dalam ngerjakan kewajipan sebagai seorang umat islam
mira, awak dah jauh ketinggalan . .
aku pk lg , sapa nk bimbing aku . . .
Ya Allah , aku perlu . . walaupun buku tuh mungkin hanya 1fantasi, 
aku menginginkannya dalam realiti hidup aku. .


jalan cerita yg amat menginsafkan . .
takmacam novel-novel yg aku baca sebelum nihh..
aku rasa , cerita-cerita macam nih perlu dibanyakkan lg,
sbb , remaja kan suka bc novel cinta . . .
dalam novel nih , penulis berdakwah dalam berkarya . .
itu yg terang lg jelas . .


jaja yang tak pernah bcinta , jatuh hati pd sekeping gmba . . 
din , insan Allah yang bkelulusan universiti Al Azhar . .
setiap butir bicara , sgt lah myenangkan . .
cara untuk menegur untuk suatu kesalahan . .
selembut yg boleh , sampaikan aku ter'efek . .
lelaki yg ingin mati syahid , mengamal hidup zuhud . . 


ikhlas , jihad, reda, taat dan zuhud . 5perkataan ini adalah apa yg din
harapakan difahami oleh sseorang isteri . sejujurnya aku boleh simpulkan
perkataan-perkataan inilah yang menjadi asas pceritaan kisah jaja dan din 
setelah berkahwin.
tidak mampu aku ceritakan bagaiman 5pktaan ini sedaya upaya ditunaikan oleh jaja.
dari aspek zuhud tggal di rumah kampung , yg jauh berbeza dgn gaya hidupnya sebelum ini.
hingga lah reda terhadap jihad suaminya. 


jaja , seorang perempuan , yg dulunya selalu lalai dgn solat , syariat yg dituntut islam
mulai sedar sejak dea btemu din. .


aku juga kepingin org seperti din menerangi hari-hari aku . .
amin . amin . amin . . pembaca , doakan aku :)


cukuplah sampai sini . .
akhir sekali , aku ucapkan tahniah pada penulis
tak dilupakan . . siti sajidah :)
awak kc buku nih kt sy . .
terima kasih awak . . .
Assalammualaikum ~

p/s : rupa-rupanya cinta telah mbawa hatiku terbuai-buai ke sana sini tanpa perlu bhenti di man-mana 'lampu isyarat (faiza bt badrul hisyam)

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum . .
apa kata korg tentang entries di atas ?
komen lah sikittt ^^